Vaccinatie
Kaart

Alarmcentrales

Bij iedere reisverzekering en zorgverzekering / ziektekostenverzekering kan gebruik gemaakt worden van een alarmcentrale. een alarmcentrale is 24 uur per dag 7 dagen per week bereikbaar. De alarmcentrale van een verzekeraar assisteert bij noodsituaties. De hulp van een alarmcentrale is natuurlijk gebonden aan de dekking van de betreffende verzekering. Op uw verzekeirngskaartje en in de voorwaarden staat het nummer van de alarmcentrale van de verzekering.

Wanneer contact opnemen met de alarmcentrale?

De belangrijkste zaken die een alarmcentrale voor je regelt, indien je daar vanuit de verzekering dekking voor hebt:

  • Keuze ziekenhuis
  • Ziekenhuisopname & doorverwijzing huisarts
  • Betaling & garantstelling voor ziekenhuis
  • Het regelen en betalen van een (retour)ticket naar Nederland vanwege familie-omstandigheden
  • Contact met het thuisfront bij calamiteiten
  • En diverse andere zaken.

Telefoonnummers

OOM Alarmcentrale:

 

  • (+31) 70 353 21 35

Hulplijn van De Europeesche:

  • (+31) 20 651 57 77

Alarmcentrale Allianz Global Assistance:

  • (+31) 20 592 92 92

Goudse Verzekeringen

  • Goudse Expat Pakket: Goudse Alarmcentrale +31 71 568 18 92
  • Goudse Expat Pakket in de USA: Gouda Assistance +1 800 694 9832  (toll free binnen de USA) of +1-954-370-4538 (betaald)
  • Gouda Expatriate Policy: Gouda Assistance + 31 71 568 18 92
  • Gouda Expatriate Policy in de USA: Gouda Assistance +1 866 415 1709  (toll free binnen de USA) of +1-954-370-4538 (betaald)
  • Goudse Impulz verzekering voor urgent herstel aan uw verhuurde woning. +31 182 54 47 75

ISIS verzekeringen

(oa. Special ISIS, Continu, Incoming, Au Pair)

  • Buiten USA: (+31) 71 568 18 91
  • In USA: (+1) 866 415 1709 (gratis in USA)

Mondial Assistance, tegenwoordig Allianz Global Assistance: +31 20 592 92 92

Allianz Global Assistance: +31 20 592 92 92

OOM Verzekeringen: OOM Alarmcentrale +31 70 353 21 35

Delta Lloyd: Hulpverleningscentrale: +31 26 400 23 90

International Expat Insurance (Henner / Allianz): +33 (0)1 40 82 44 95, e-mail: ug14@henner.com

Lippmann IPE & IPS:  +31 20 651 59 29

Allianz World Wide Care Helpline: +35 31 630 1301

Wat regelt een alarmcentrale niet?

  • Geld overboeken als alles is gestolen
  • De bank inlichten bij diefstal bankpas
  • Spullen nasturen
  • Kleinere declaraties afhandelen & vergoeden

Bij politieke onrust en oorlog is een alarmcentrale niet altijd in staat een evacuering te regelen. Dergelijke zaken (molest) vallen overigens ook vaak niet onder de dekking. Een ambassade of consulaat is dan de partij die asistentie regelt.